Littleroom

- Heminredning och vackra ting

Jobbinredning påverkar arbetet

Visst är viktigt att ha ett snyggt och fint hem? Något att komma hem till som gör en avslappnad och nöjd efter en lång dag på jobbet. Men hemma hos den inredningsintresserade ser det allt som oftast bra ut, men hur ligger det till med arbetsplatsen? Ofta är det väldigt stökig, opersonlig och oharmonisk inredning på jobbet, och det påverkar en faktiskt mer än man kanske kan tro. I synnerhet när det inte bara gäller grejer som ska se bra ut, utan även kännas bra.

Är man en, så att säga, gammal hederlig vanlig anställd har man kanske inte alltid möjlighet till att påverka inredningen på sin arbetsplats. Och kanske tycker du att bristen på gardiner inte egentligen spelar någon roll. Men det finns vissa fall då det faktiskt är bra att reagera och det är när sättet kontoret är inrett på påverkar din förmåga att arbeta. Kanske har ni det mörkt och är utan bra lampor, kanske har ni fruktansvärda stolar som både ser ut och känns väldigt dåliga, eller så är det alltid liv och rörelse och väldigt hög ljudnivå. Skärmväggar är då ett väldigt bra exempel på något man bör ta upp med chefen om det är hög ljudnivå. Med skiljeväggar utplacerat i ert kontorslandskap dämpas ljudnivån markant, och man får dessutom egen plats att jobba på utan att sitta i princip ovanpå kollegan. Dessutom kan man välja mellan massa olika färger och former så att de på ett snyggt och självklart sätt passar in med all övrig inredning.

Prata med din chef

Din chef kommer förhoppningsvis bara uppskatta att du bryr dig om ditt företag och hur det sköts eftersom något som då exempelvis skiljeväggar enbart förbättrar prestationsförmågan, så tveka inte på att ta upp det på nästa måndagsmöte. För det är viktigt! Dessutom kommer din chef göra sina medarbetare gladare och det är alltid en viktig bidragande faktor till framgång. Kolla in här för ännu fler tips på hur du kan bli gladare på jobbet!

Kategori : Inredning och stil