Om Littleroom

Vi vill visa att det går att köpa läcker barninredning online till ett överkomligt pris. Priset är viktigt för oss, men vi kompromissar aldrig med kvaliteten. Alla våra produkter uppfyller miljökraven för barninredning.

- Jonathan Bräuner Delfs, ägare av Littleroom

Kontakta oss

Kontakta kundtjänst här och få svar på dina frågor.

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy . Användarvillkor gäller.

Littleroom ApS

Stationsvej 11
8300 Odder

Måndag-fredag: 9.00-15.00

Tel.: 32 67 09 09

Vanliga frågor

Om shopping på Littleroom:

Ja, Littleroom stöds av NETS, vilket är betaltjänsten Littleroom använder. NETS använder en krypterad anslutning för alla betalningar.

Se även vår recensioner på Trustpilot.

Frågor om beställningar:

Vi levererar vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar med GLS. Skulle du oväntat inte ha fått din beställning, vänligen kontakta oss via e-post info@littleroom.dk

Du får ett kvitto via e-post direkt efter ditt köp. Kolla evt. din skräppost, såvida inte ditt kvitto syns i din inkorg. Om du är tveksam om detta, kontakta oss via e-post info@littleroom.dk

Frågor om frakt & leverans:

Alla varor omfattas av köplagens regler om ånger- och returrätt online. Du har därför alltid 14 dagars ångerrätt som gäller från den dag du får dina varor per post, där du kan meddela oss att du ångrar köpet och sedan returnera varan till oss.

Ny konsumentlagstiftning tillåter dig som konsument att ångra ditt köp efter att ha använt produkten. Dock med det förbehållet att du som konsument är ansvarig för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering av varan än vad som behövs för att prova den på vanligt sätt, då du som konsument kan i en fysisk butik. Du kan naturligtvis packa upp varan och prova den. Då försämras givetvis inte varans värde. Varumärken/etiketter + eventuell originalförpackning anses vara en del av produkten och därmed produktens värde. Eventuella nedskrivningar bedöms enbart av Littleroom.dk.
För att utöva ångerrätten måste du otvetydigt meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. Detta görs pr. brev, pr. mejl eller via kontaktformulär på sajten. Du kan använda detta vanliga ångerformulär om du vill ångra ditt köp.

Ångerrätten löper från den dag du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en allmän helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag.
Från det att du otvetydigt har meddelat oss att du önskar returnera din beställning har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka paketet till oss. Om du vill utnyttja din ångerrätt, och otvetydigt meddelar oss inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket, vänligen fyll i retursedeln som finns i ditt paket och bifoga den + en kopia av din faktura tillsammans med returnerade varor, samt skicka oss din beställning retur senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du önskar returnera.

Det räcker inte att bara returnera varan eller vägra ta emot den. När vi har tagit emot varan och godkänt returen kommer vi att returnera köpesumman/varans värde till ditt konto så snart som möjligt.
Enligt konsumentregeln ska beloppet återbetalas senast 14 dagar efter att du otvetydigt meddelat att du vill returnera varan.

Vi strävar dock efter att återbetala pengarna omedelbart efter mottagandet av den returnerade varan/varorna. Notera! Vi återbetalar endast till det kreditkort som varorna köptes med. Vi gör detta enbart för att undvika illegal användning av stulna kreditkort.

Skicka tillbaka varan till:

Stationsvej 11, 8300 Odder
Fraktkostnader i samband med retur av varor står du som köpare för. Obs: Vi tar INTE emot paket som skickas med post. postförskott.

Vi levererar för närvarande endast till danska adresser. Om du vill bli levererad till en utländsk adress, skicka ett mejl till info@littleroom.dk och vi hittar en lösning.

Som standard får du ett mail från GLS när ditt Littleroom-paket är klart för hämtning. Om du har angett ett mobilnummer vid beställningen får du även ett sms.

När du hämtar ut ditt paket hos Littleroom måste du ta med dig de 4 sista siffrorna i ditt paketnummer – eller uppvisa en kopia av e-post eller SMS du har fått angående hämtning från GLS.

När du handlar på Littleroom.dk kan ditt paket levereras utan leverans som leveranssätt. Du måste därför hämta ut ditt paket i din valda GLS Paketshop.

Du kan även välja andra leveransformer i kassan.